Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Πέμπτη, 23 Μαρτίου 2017

Η χρησιμότητα της έκτασης των ισχίων

  Η σωστή έκταση του ισχίου και η ενίσχυση της οπίσθιας αλυσίδας κίνησης, είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για την σωστή λειτουργία του σώματος και την αποφυγή τραυματισμών.
  Ενώ σχεδόν όλοι εκτελούν ασκήσεις που περιλαμβάνουν την έκταση του ισχίου, το μεγάλο πρόβλημα είναι οι ανεπαίσθητες διαφορές στον τρόπο με τον οποίο θα εκτελέσει κάποιος αυτές τις κινήσεις, αυτές οι διαφορές είναι αυτές που δεν αφήνουν να έχετε το επιδιωκόμενο όφελος για τη βελτίωση της ικανότητας έκτασης του ισχίου ή πολύ χειρότερα δημιουργούν δυσλειτουργίες με περαιτέρω μυϊκές ανισορροπίες στο σώμα σας. Η εκτέλεση στην οποία αναφέρομαι σχετίζεται κυρίως με τη διατήρηση της θέσης της λεκάνης κατά τη διάρκεια εκτέλεσης οποιασδήποτε από αυτές τις κινήσεις. Αν η λεκάνη δεν αρχίσει την κίνηση από ουδέτερη θέση και δεν διατηρηθεί η ουδέτερη θέση κατά τη διάρκεια της κίνησης τα ισχία δεν θα εκταθούν πλήρως. Αντί αυτού η οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής θα δημιουργήσει την έκταση για να συνεχιστεί η κίνηση, διαιωνίζοντας την πρόσθια κλίση της λεκάνης η οποία εξ’ ορισμού είναι μια θέση που οδηγεί σε βράχυνση των καμπτήρων των ισχίων και των εκτεινόντων της οσφυϊκής μοίρας της σπονδυλικής στήλης, και αδυναμία των εκτεινόντων του ισχίου και των κοιλιακών.
  Αυτή η έλλειψη ισορροπίας δυνάμεων μεταξύ αγωνιστών και ανταγωνιστών μυών και κινητικού ελέγχου οδηγεί σε επιπλέον συμπίεση στις αρθρικές επιφάνειες, ιδιαίτερα στα τμήματα της κάτω οσφυϊκής μοίρας (Ο4-Ο5 και Ο5-Ι1) και στην πρόσθια επιφάνεια του γόνατος και του ισχίου. Για τους παραπάνω λόγους είναι επιτακτική ανάγκη να αξιολογηθεί η ικανότητα του ατόμου να κατανοήσει και να διατηρήσει αυτή την ουδέτερη θέση σε όλες τις στατικές θέσεις και σε όλες τις κινήσεις και ασκήσεις. 
  Βασικά η κίνηση πρέπει να αναλυθεί για να δούμε αν η πυελική ουδετερότητα είναι σε θέση να επιτευχθεί και να διατηρηθεί σε όλες τις στατικές θέσεις και ασκήσεις. Αν κάποιος έχει δυσκολία στο να κατανοήσει και να διατηρήσει τις στατικές θέσεις, υπάρχει πολύ μικρή πιθανότητα ότι η σωστή θέση θα διατηρηθεί κατά τη διάρκεια κινήσεων υψηλής ταχύτητας ή σε υψηλού φορτίου δυναμικές κινήσεις. Όταν η πυελική ουδετερότητα αποκατασταθεί σε στατική θέση, τότε μπορεί σταδιακά να αυξηθεί η ταχύτητα ή το φορτίο με το επίκεντρο πάντα να είναι η σωστή θέση των ισχίων.